جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۲, سه‌شنبه

افزایش تنش در خلیج عربى و ورود آمریکا به خليج



نيروي هوايي آمريكا پيشرفته‌ترين جنگنده‌هاي رادار گريز "اف - 22" خود را در پايگاه هوايي امارات متحده عربي مستقر كرده است.
به گزارش شبكه خبري "فاكس نيوز" ارتش آمريكا چندين جنگنده اف -22 كه از پيشرفته‌ترين جت‌هاي جنگنده آمريكا محسوب مي‌شوند را در يكي از پايگاه‌هاي هوايي يكي از متحدان واشنگتن در فاصله كمتر از 200 مايلي ايران مستقر كرده است.
نيروي هوايي آمريكا اشاره‌اي به اينكه چه تعداد از اين جنگنده‌ها به كار گرفته شده‌اند و يا مكان استقرار آنها نكرد اما مقامات آمريكايي به صورت محرمانه به شبكه خبري "فاكس نيوز" اعلام كرده‌اند كه اين جنگنده‌ها در آشيانه هواپيماها در پايگاه هوايي "الظفره"‌ي امارات مستقر شده‌اند.
يكي از مقامات نيروي هوايي آمريكا با اشاره به اينكه اين جنگنده‌ها پيشرفته‌ترين جنگنده‌هاي آمريكايي است و رقيبي ندارد، اعلام كرده است: جنگنده‌هاي اف -22 هنوز به عنوان جنگنده‌هاي رزمي تصور نمي‌شوند؛ اين جنگنده‌ها در جنگ‌هاي آمريكا در عراق و افغانستان و يا حتي ليبي به كار گرفته نشدند؛ اين جنگنده‌ها رادار گريز هستند و مخصوص جنگ‌هاي هوايي هستند اما در عين حال مي‌توان از آنها در حملات هوايي هوا به زمين نيز در صورت نياز استفاده كرد.
در همين رابطه و با انتشار خبر استقرار هواپيماهاي اف 22 آمريكايي در پايگاهي در امارات متحده عربي شبكه خبري فاكس نيوزبه نقل از مقامات نيروهاي هوايي اين كشور نوشت كه استقرار اين هواپيماهاي جنگنده تهديدي عليه رژیم ايران نيست و در چارچوب همكاري‌هاي امنيتي با شركاي منطقه‌اي واشنگتن صورت مي‌گيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر