جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

ایران، سفیر خود را از باکو فراخواند

در پی گسترش دامنه اقدامات توهین‌آمیز دولت باکو علیه جمهوری اسلامی ایران و پافشاری این دولت بر ادامه رویه‌های ضدشرعی خود، وزارت امور خارجه ایران، امروز سفیر کشورمان را از باکو فراخواند.
در پی گسترش دامنه اقدامات توهین‌آمیز دولت باکو علیه جمهوری اسلامی ایران و پافشاری این دولت بر ادامه رویه‌های ضدشرعی خود، وزارت امور خارجه ایران، امروز سفیر کشورمان را از باکو فراخواند.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه، امروز این خبر را به نقل از منابع دیپلماتیک آذری منتشر و اعلام کرد، محمد باقر بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، امروز به کشور فراخوانده شده است.

خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان نیز به نقل از «عباس اسکندری»، سخنگوی سفارت ایران در باکو خبر فوق را تأیید کرده است.

بر پایه گزارش این خبرگزاری، اقدام مذکور در واکنش به اهانت‌های انجام گرفته علیه شخصیت‌های بلندپایه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

بر این اساس، قرار است بهرامی امروز «به منظور مشورت» باکو را ترک کند و تاریخ بازگشت وی نیز مشخص نیست.

این اقدام پس از یک سلسله اقدامات توهین آمیز و حتی بعضاً دشمنانه انجام می‌گیرد که در ماه‌های اخیر از سوی دولت باکو انجام گرفته است. این اقدامات، طیفی از گسترش غیرمنطقی روابط با دشمن شماره یک ایران، یعنی رژیم صهیونیستی تا برگزاری تجمعات دولتی و توهین به مقامات ایرانی را شامل می‌شود.

در این رابطه، شواهد حاکی از حضور جاسوسان رژیم صهیونیستی در خاک آذربایجان بوده و همچنین اخباری مبنی بر احتمال واگذاری یک پایگاه نظامی از سوی دولت باکو به این رژیم وجود داشته است.

اما آنچه در هفته‌های اخیر، زمینه تنش بیش از پیش در روابط را فراهم کرده، اقدام دولت باکو در برگزاری مراسم «یورویژن» و در حاشیه آن، برگزاری مراسم رژه همجنس بازان است که خشم جامعه مسلمانان و به ویژه روحانیت شیعه را برانگیخته است.

در واکنش به این موارد، دولت باکو یکسری تجمعاتی را در جلوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار کرد که با توهین‌هایی به مقامات جمهوری اسلامی ایران همراه بود.

دولت باکو همچنین با تحریک شهروندان این دولت در کشورهای اروپایی، تجمعاتی مشابه را در کشورهایی چون انگلیس، کانادا، هلند و سوئد برگزار کرد که مستقیم علیه جمهوری اسلامی ایران جهت‌گیری شده بود.

به این ترتیب، فراخوانی سفیر جمهوری اسلامی ایران را می‌توان منطقی‌ترین کار ممکن در این شرایط از سوی وزارت خارجه کشورمان دانست تا مراتب اعتراض خود را به دولت باکو اعلام نماید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر