جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ خرداد ۱, دوشنبه

رضایی:ایران درمقابل عربستان ساکت نمی‌ماند



فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: اگر رهبری امام در دوران جنگ نبود چند استان دیگر همانند بحرین از ایران جدا می‌شد و به خاطر وجود امام بود که مردم حاضر به فداکاری در دفاع از کشور بودند

 به گزارش جهان ، محسن رضایی در گفتگو با فارس با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: پس از فتح خرمشهر انتظار می‌رفت تا سازمانهای بین‌المللی صلحی را به ایران پیشنهاد کنند و کمیته‌هایی برای تعیین مرز و تعیین متجاوز و تعیین میزان قرامات جنگی تشکیل شوند و با این کار حداقل حقوق ایران به رسمیت شناخته شود اما این گونه نشد و ما راهی جز راه‌حل نظامی برای احقاق حقوق خود نداشتیم تا از این طریق جنگ برای همیشه به پایان برسد.

وی در ادامه اظهار داشت: از سوی دیگر به هنگام فتح خرمشهر همچنان هزار کیلومتر از خاک کشور ما در مناطق مهران، قصر شیرین و دهلران در اشغال دشمن بود که این عامل نیز باعث شد تا جنگ ادامه پیدا کند.

فرمانده سپاه در دوران جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی اگر رهبری امام خمینی (ره) نبود چند استان دیگر ما همانند بحرین از ایران جدا می‌شد و به برکت وجود امام بود که تمامیت ارضی کشورمان حفظ شده و ملت ما حاضر می‌شدند تا در راه آزادی اسلام و آزادی وطن فداکاری کنند.

وی با اشاره به طرح الحاق بحرین به عربستان گفت: دخالت عربستان در بحرین بخشی از یک نقشه منطقه‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی است و از آنجایی که آمریکا قادر به کنترل کامل منطقه توسط نیروهای خود نیست از ترکیه و عربستان برای اجرای نقشه‌های استعماری خود استفاده می‌کند و در همین راستا عربستان در کشورهای یمن، بحرین و سوریه به اقدامات خلاف اصول دیپلماتیک دست می‌زند.

رضایی ادامه داد: مقامات عربستان باید بدانند که ادامه این مسیر، به نفع آمریکا و به ضرر کشورهای منطقه بوده و به ناامنی در منطقه خلیج فارس دامن خواهد زد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بحرین لقمه‌ای نیست که یک‌شبه بلعیده شود اظهار داشت: این قبیل اقدامات عربستان موجب ایجاد ناامنی در تمام منطقه شده و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مؤثر در منطقه خلیج فارس نخواهد توانست در مقابل این اقدامات عربستان برای همیشه ساکت بنشیند.

رضایی تصریح کرد: ما به عربستان پیشنهاد می‌کنیم از مسیر فعلی خود باز گشته و به این مسیر ادامه ندهد چرا که در صورت ادامه این مسیر منطقه را با حوادث غیرقابل پیشبینی مواجه خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: در سال ۱۳۵۸ شوروی به بهانه اینکه به دعوت دولت افغانستان به این کشور آمده است تانکهای خود را وارد افغانستان کرد و در نهایت با خفت و خاری از این کشور خارج شد، صهیونیستها نیز به بهانه‌های واهی سرزمین فلسطین را به اشغال خود در آورده و ساکنان اصلی این سرزمین را آواره کردند. عربستان پروژه‌ای شبیه پروژه شوروی و رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کند و باید بداند که این قبیل اقدامات نتیجه‌ای را برای این کشور در پی نداشته و به شکست خواهد انجامید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر