جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ خرداد ۹, سه‌شنبه

مسئولان امنیتی آمریکایی فاش کردند

دلایلی بر دست داشتن ایران و حزب الله در طرح های ترور در 7 کشوردلایلی بر دست داشتن ایران و حزب الله در طرح های ترور در 7 کشور

دبی - العربیه.نت فارسی

محققانی از چهار کشور، اسناد جدیدی در خصوص دست داشتن ایران و حزب الله لبنان در طرح هایی برای عملیات ترور در هفت کشور گردآوری کرده اند.

روزنامه "واشینگتن پست" به نقل از مسئولان امنیتی آمریکایی در خاورمیانه نوشته که این اسناد، حاوی ثبت مکالمه های تلفنی، نتایج آزمایش های پزشکی قانونی، اسناد مسافرت های هماهنگ شده و سیم کارت های تلفن همراهی است که از ایران خریده شده و ماموران به اجرای ترورها از آن ها استفاده می کردند.


جمهوری آذربایجان سال گذشته اعلام کرده بود که طرحی برای ترور کارمندان سفارت آمریکا یا افرادی از خانواده هایشان را خنثی کرده است. اما به نظر می رسد این طرح در میان سلسله ای از طرح های مشابه قرار گرفته است.


"واشینگتن پست" گزارش داده که اسناد کشف شده، ارتباط مزدوران هدایت شده از سوی ایران با دستکم 7 مورد طرح ترور در 13 ماه را نشان می دهد. این اسناد شباهت زیادی با اسناد کشف شده در طرح ترور سفیر سعودی در واشینگتن و دیپلمات هایی در هند، ترکیه، تایلند، پاکستان و گرجستان دارد. هند و تایلند ایران را متهم به دست داشتن در آن طرح ها می دانند.


روزنامه آمریکایی به نقل از مسئولان آمریکایی و کارشناسانی در خاورمیانه نوشته است که این طرح ها در راستای جنگی سری قرار می گیرد که در آن شماری از دانشندان اتمی ایرانی هدف قرار گرفتند. این روزنامه یادآور شده است که هنوز مشخص نیست که آیا این طرح ها را حکومت ایران به طور مستقیم وضع کرده یا مجموعه های وابسته به آن از جمله حزب الله با موافقت ضمنی تهران، قصد اجرای آن ها را داشتند.


"واشینگتن پست" نوشته است که اجرای این طرح ها به طور ناگهانی با آغاز فصل بهار همزان با تغییر لحن ایران در خصوص مذاکرات اتمی، متوقف شد.


یک دیپلمات غربی به روزنامه آمریکایی گفته است: "به نظر می رسد نیتی برای آرام کردن اوضاع پیش از مذاکرات وجود داشت " او این سوال را مطرح کرد که " در صورت شکست مذاکرات چه پیش خواهد آمد؟ "

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر