جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

در راستای افزایش جدال میان دولت و مجلس ایران

 


 دبی-العربیه.نت فارسی
احمد توکلی نماینده اصولگرای مجلس سعید مرتضوی دادستان سابق تهران را "دروغگو" خواند. این سخنان در پاسخ به شکایت مرتضوی از توکلی به قوه قضائیه صورت گرفته که در آن نماینده اصولگرای مجلس را متهم به دروغگویی کرده است.

به گزارش منابع خبری ایران، سعید مرتضوی به اظهارات احمد توکلی مبنی بر "قول شرف" برای استعفا از ریاست صندوق تامین اجتماعی در زمان مطرح شدن استیضاح وزیر کار پاسخ داد.


استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که قرار بود امروز یکشنبه 15-4-2012 صورت گیرد، پس از این که شماری از نمایندگان استیضاح کننده امضاهای خود را پس گرفتند، منتفی شد. آن گونه که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام شد، دلیل این اقدام قولی است که دولت برای استعفای سعید مرتضوی رئیس صندوق تامین اجتماعی داده است. با این وجود پس از منتفی شدن استیضاح، مقام های دولتی تصریح کردند که قولی برای استعفای مرتضوی نداده اند.


دلیل اصلی مخالفت نمایندگان با انتصاب مرتضوی پرونده ای است که او در ماجرای بازداشتگاه کهریزک دارد.


بازداشتگاه کهریزک یکی از مکان های نگهداری بازداشت شدگان در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران بود. در این بازداشتگاه دست کم سه تن از دستگیر شدگان زیر شکنجه و در جریان بازجویی کشته شدند.


احمد توکلی یکی از نمایندگانی است که از قول شرف مرتضوی برای استعفا خبر داده بود.

شکایت مرتضوی از توکلی

در نمابر ارسالی از سوی محمد اصلانی وکیل مدافع مرتضوی به نقل از وی با اشاره به اینکه مطلب مذکور توسط چهار دستگاه صوتی ضبط شده، آمده است: "اینجانب از طریق یکی از وکلای دادگستری شکایتی را علیه ایشان به عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تنظیم و از مراجع قضایی خواسته‌ام که آقای توکلی نوار مورد ادعای خود را ارائه کنند. این پرونده از تاریخ 30/ 1/ 91 تحت کلاسه 910025 در شعبه 9 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران مطرح رسیدگی است که تا به امروز خبری از نتیجه آن ندارم."

مرتضوی، بحث "قول شرف" را سوژه‌ای جهت تخریب و انتقام‌گیری از خدمات گذشته‌اش و همچنین تدارک جنگ روانی و تبلیغاتی علیه خود دانسته است.


او ادامه داده است: "اینجانب خداوند سبحان را شاهد می‌گیرم که چنین لفظی (قول شرف) را نه در جلسه با جناب آقای حداد عادل و نه در جلسه با آقای توکلی به کار نبرده‌ام. لفظ "قول شرف" ساخته و پرداخته آقای توکلی است که از ایشان در این خصوص شکایت کرده‌ام و درخواست دارم نوار مورد ادعای خودشان را برای اطلاع عموم ارائه کنند و متاسفانه این دروغ و انتساب ناروا مورد استقبال رسانه‌های بیگانه و معاندینی قرار گرفته است که از "شرف"‌ و "شرافت انسانی" بویی نبرده‌اند و تنها این الفاظ را برای تخریب رقیبان می پسندند و از محتوای آن بی‌خبرند و با درست قلمداد کردن دروغ "قول شرف"، درصدد هستند با ایراد تهمت و افترا و انتساب مطالب کذب به اهداف شوم انتقام‌جویانه خود برسند و آن را مستمسک جنگ تبلیغاتی خود قرار داده‌اند."

پاسخ توکلی

توکلی در پاسخ به جوابیه سعید مرتضوی عنوان کرد: "وقتی اسناد عملکردش را افشا کردیم، دروغگو مشخص می‌شود."

او در مصاحبه با خبرگزاری "فارس" گفت: " قدرت دفاع از خودم را نزد قاضی دارم و انشاءالله پاسخ مرتضوی را خواهم داد."


توکلی ادامه داد: "من خدا را شکر می‌کنم که شاکیان من افرادی مثل مرتضوی، ملک‌زاده، مشایی، جوانفکر و رحیمی هستند و من در مقابل این افراد قدرت دفاع از خودم را نزد قاضی دارم و انشاءالله پاسخ خواهم داد".


وی افزود: "ولی همینکه آقای مرتضوی تا چند روز پیش که احتمال استیضاح وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی را می‌داد سکوت کرده بود و حالا شیر شده است، بهترین دلیل است که نامبرده حرفی برای گفتن ندارد."


این نماینده اصولگرای مجلس شورای ایران تاکید کرد: "وقتی در استیضاحی که انجام خواهیم داد اسناد علیه او را افشا کردیم، معلوم خواهد شد چه کسی دروغگو است."

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر