جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۷, چهارشنبه

در اعتراض به طرح اتحاد بین دو کشور صورت می گیرد

برگزاری تظاهرات دولتی در ایران علیه سعودی و بحرین


برگزاری تظاهرات دولتی در ایران علیه سعودی و بحرین

دبی- العربیه.نت فارسی

سازمان تبلیغات اسلامی از نهادهای حکومتی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد، جمعه آینده در اعتراض به طرح اتحاد بین سعودی و بحرین در شهرهای مختلف ایران تظاهرات برگزار می کند.

این سازمان وابسته به بیت رهبر جمهوری اسلامی ایران از مردم خواسته است پس از نماز جمعه در تظاهرات شرکت کنند و دولت سعودی و بحرین را به " وابستگی به آمریکا " متهم کرده است.


این اقدام چند روز پس از آن اعلام می شود که سران شورای همکاری در اجلاس اخیر در ریاض بر اساس فراخوان ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سعودی خواستار ایجاد تحول در این سازمان منطقه ای و انتقال از مرحله همکاری به اتحاد شدند.


بیانیه شورای هماهنگی سازمان تبلغیات اسلامی از طرح شورای همکاری به عنوان تلاش سعودی برای الحاق بحرین به این کشور یاد کرده و آمریکا ، بریتانیا و اسرائیل را نیز در این مسئله شریک دانسته است.


رهبران شورای همکاری در اجلاس مشورتی خود با طرح اتحاد بویژه بین سعودی و بحرین اعلام موافقت کردند و تاکید کردند در یک نشست فوق العاده در آینده مسئله را بررسی می کنند.


بررسی این مسئله با افزایش تنش بین ایران و کشورهای عضو شورای همکاری لیجی همراه شده است. کشورهای عربی همواره ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم می کنند اما این کشور این اتهام ها را رد می کند.


از سوی دیگر وزارت خارجه بحرین روز سه شنبه کاردار سفارت ایران در منامه را احضار و از اظهارات مسئولان دولتی در این کشور در مورد طرح اتحاد بین سعودی و بحرین به شدت انتقاد کرد.


وزارت خارجه بحرین اظهارات علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و حسین علی شهریاری نماینده مجلس در مورد طرح اتحاد را دخالت در امور داخلی خود تلقی کرده است و اعتراض خود را به صورت مکتوب به کاردار سفارت ایران ارائه کرد.


بحرین این اظهارات را دخالت آشکار در امور داخلی و اقدام علیه استقلال و حاکمیت ملی خود اعلام کرده است.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر