جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۳۱, یکشنبه

سران گروه 8 برسر نحوه برخورد با ايران به توافق رسيدند



گزارشهاى رسيده از کمپ ديويد در مريلند امريکا حاکى است که رهبران هشت کشور بزرگ صنعتى جهان بر سر نحوه برخورد با تهران توافق كرده اند.
اين کشورها در ادامه فشارهاى خويش به ايران، خواهان آن شدند که تهران هر چه بيشتر و زودتر اطلاعات لازمه در مورد تاسيسات و برنامه هاى اتمى خود را در اختيار آژانس بين المللى انرژى اتمى قراردهد.
کشورهاى امريکا، بريتانيا، آلمان، فرانسه، ژاپن، روسيه، ايتاليا و کانادا معروف به (G8) يا هشت کشور بزرگ به گزارش رويترز در روز شنبه 19-5-2012 پس از بررسى و بحث، به توافق رسيدند که ايران بايد چشم انداز اتمى خود را روشن سازد و اهداف و برنامه هاى خويش را شفاف کند.
اين کشورها همچنين به گفته يک مسئول امريکايى خواهان تمرکز بر ايجاد يک تحول سياسى در سوريه شدند. در مورد کره جنوبى نيز خواستار آن گشتند که اين کشور به استانداردهاى جهانى در زمينه انرژى اتمى پايبند باشد.
از سوى ديگر در پى موافقت اوليه ايران با بازديد از همه تاسيسات اتمى اش از سوى آژانس بين المللى انرژى اتمى، مدير اين آژانس براى شنيدن شروط و تبيين مواضع به تهران مى رود.
يوکيا امانو مدير آژانس بين المللى انرژى اتمى عصر روز يکشنبه 19-5-2012 براى ديدار و مذاکره با صالحى وزير خارجه، عباسى مدير سازمان انرژى هسته اى و جليلى رئيس مذاکره کنندگان اتمى ايران وارد تهران مى شود.
اين نخستين ديدار امانو از تهران از زمان تصدى مديريت آژانس در سال 2009 مى باشد. او در اين سفر از سوى رافائل ماريانو مسئول دوم آرژانتينى اين آژانس و هرمان ناکرتس رئيس بلژيکى بازرسان آژانس همراهى مى شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر