جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

" اختلاس 100 میلیون یورو در ایران برای خرید تجهیزات مخابراتی از اسرائیل بود"

 

دبی-العربیه.نت فارسی عباس مومن آبادی مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در توضیحی که در خصوص تخلف جدید کشف شده در سیستم بانکی ایران ارائه کرد هدف از این تخلف 100 میلیون یورویی را خرید تجهیزات مخابراتی از اسرائیل اعلام کرد.

پیش از این مومن آبادی از کشف یک اختلاس بزرگ دیگر در شبکه بانکی ایران خبر داده بود. او در این باره اظهار داشته بود: " این تخلف در جریان اعطای تسهیلات توسط یک بانک دولتی به یک شرکت خصوصی رخ داده است."


به گزارش خبرگزاری " فارس " مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور سه شنبه 1-5-2012 در یک کنفرانس خبری در بندر عباس گفت: " بر اساس بررسی ‌های سازمان بازرسی کل کشور مسئولان وقت بانک ملی در پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون یورویی به یک شرکت خصوصی مرتکب تخلفات متعددی شده‌اند."


مومن ‌آبادی از بانک‌های ملی و سپه به عنوان بانک‌های متخلف در این پرونده نام برده که پرونده تخلف آنها به همراه 15 نفر دیگر در شعبه ششم دادسرای ناحیه 28 تهران در حال رسیدگی است.


او در این باره هشدار داد:" اگر دستان ناپاک از این پرونده کنار نکشند و احساس تکلیف کنم بخش‌هایی از مسائل پشت پرده این وام‌ها و مستندات موجود را به افکار عمومی اعلام می‌کنم."


این دومین اختلاس بزرگ در نظام بانکی ایران است که اخیرا کشف شده است.


نخستین تخلف گسترده در شبکه بانکی ایران ، که به " اختلاس بزرگ " شهرت یافت ، چندماه پیش کشف شد که مبلغ آن تخلف، 3 هزار میلیارد تومان برآورد شده است
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر