جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ خرداد ۷, یکشنبه

ارتباط با سپاه پاسداران براى فعاليت خرابکارانه از اتهامات آنها است

محمد العرب15 سال حبس براى 6 متهم به تروريسم و تماس با بیگانه در بحرين

بحرين - محمد العرب

اسامه عوفى دادستان کل بحرين اعلام کرد که دادگاه عالى جنايى اين کشور، امروز يکشنبه 27-5-2012 حکم خود را در مورد اعضاى يک هسته تروريستى را که محاکمه کرده است، صادر کرد.

اين افراد که متهم به برنامه ريزى براى انجام اعمال خرابکارانه و تماس با عناصرى مى باشند که براى منافع يک دولت بيگانه کار مى کردند. اين تماسها بنا به اعلام دادستانى بحرين با هدف ارتکاب اعمال تروريستى انجام شده است.

دادگاه عالى جنايى بحرين، هر يک از 6 متهم را به 15 سال حبس محکوم کرده و 2 تن ديگر را از اتهامات وارده تبرئه کرده است.

دادستانى کل بحرين مى گويد که تحقيقات وسيعى را در مورد فعاليت هاى پليس آگاهى و کشف جرايم (تابع وزارت کشور بحرين) براى پيگيرى موضوع انجام داده است. اين تحقيقات ثابت کرد که دو تن از متهمان مقيم خارج از بحرين و يک همکار آنها در داخل اين کشور با مسئولانى از سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و نيروى بسيج جمهورى اسلامى ايران در تماس بوده اند. هدف از اين تماسها ضربه زدن به تاسيسات مهم و حساسى در داخل کشور بحرين بوده است. مهمترين اماکن مورد هدف اين افراد براى اعمال خرابکارانه، ساختمان وزارت کشور، پل ملک فهد (رابط بين خاک پادشاهى بحرين با سرزمين پادشاهى سعودى) و سفارتخانه سعودى در منامه بوده اند.


متهمان توانسته اند افراد ديگرى را جذب خود کنند و يک تشکيلات منظم و آماده براى تحقق اهداف خويش به وجود آورند. آنها به افراد تشکيلات خويش کاربرد اسلحه و مواد منفجره را آموزش داده بودند. بعضى از اين عناصر بطور قاچاق وارد خاک پادشاهى سعودى شده بودند. ليکن با اطلاعات کسب شده توسط مسئولان امنيتى قطرى هنگام گذر از مرز و در حال سفر به ايران جهت کسب آموزشهاى عملى بازداشت شدند.


آنان هنگام بازداشت به همراه خود دستگاههاى کامپيوترى و وسايل ديگرى داشتند که نقشه ها وبرنامه هايشان را افشا مى کرد.


دادستانى بحرين افراد اين هسته را با اتهام جاسوسى براى سپاه و بسيج و دادن اطلاعات از امور داخلى بحرين به مسئولين ايرانى، برنامه ريزى عليه اماکن حساس و حياتى و اداره کردن يک گروه تروريستى به دادگاه عالى جنايى تحويل داد. افراد اين هسته همچنين متهم اند به اينکه به جمع آورى اموال براى اهداف خرابکارانه پرداخته و بطور غير قانونى خاک بحرين را ترک کرده اند.


اين اتهامات بر پايه اعترافها، مدارک و اشياء ضبط شده مطرح شده است. دو متهمى که هنوز فرارى هستند و هر کدام به 15 سال حبس محکوم اند، عبالرئوف الشايب (از جنبش احرار بحرين) و على حسن مشيم (از جنبش حق) بوده اند و هر دو گروه در بحرين، غير قانونى تلقى مى شوند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر