جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۳, شنبه

بلاتکلیفی ۴۵۰ کارگر بزرگترین قطب تولید لوله در الاحواز

هر روز خبرهایی از تعویق حقوق کارگران کارخانه لوله‌سازی الاحواز به گوش می‌رسد اما در این بین کمتر به کارخانه لوله سازی احواز که با مشکلات جدی‌تری مواجه است پرداخته می‌شود.
طبق اين گزارش ، هر چند مسئولان این کارخانه برای بهبود شرایط تلاش می‌کنند اما کارخانه‌ای که بزرگ‌ترین قطب تولید لوله در جغرافياى به نام ا ى ر ا ن است در سایه کم توجهی مسئولین کشوری و عدم تخصیص اعتبارات در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد.
کارخانه لوله سازی احواز با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن انواع لوله فولادی، ۴ میلیون متر مربع پوشش خارجی و ظرفیتی بالغ بر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع پوشش داخلی انواع لوله و انعقاد قراردادهای تامین لوله با شرکتهای داخلی و خارجی از بازوهای پر قدرت چرخه اقتصاد به شمار می‌رود.
این کارخانه در سال ۱۳۴۶ زیر نظر وزارت نفت تاسیس شد و در سال ۷۹ در راستای طرح خصوصی سازی از زیر نظر این وزارتخانه خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
شاید بزرگ‌ترین عامل بحران‌های متفاوت سال‌های اخیر که این کارخانه با آن‌ها مواجه شده ناشی از همین خصوصی سازی باشد. چنانکه در سال ۸۷ برخی شرکت‌ها از جمله شرکت گاز به دلیل پرداخت نکردن حقوق معوقه خود باعث بیکاری تعدادی از کارگران این کارخانه شده بودند.
اخیرا نیز شنیده شده که قرارداد کارگران کارخانه‌های ۳ و ۴ این شرکت از اوایل فروردین ماه ۹۱ به حالت تعلیق در آمده‌ است. قرار بود که کارگران این دو کارخانه اوایل اردیبهشت ماه بر سر کار خود بازگردند ولی این حالت تعلیق همچنان ادامه دارد و به کارکنان گفته شده است که زمان شروع به کار با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد.
با این احوال شواهد نشان از فقدان مواد اولیه و ورق‌های مورد نیاز در این دو کارخانه دارد و این سکون و بی‌تحرکی در حالی اتفاق می‌افتد که مهندس عامری گلستان، معاون برنامه ریزی استانداری الاحواز در بازدیدی که اسفند ماه سال گذشته از این کارخانه داشت گفته بود: «وجود جنب و جوش کارگران در بخش‌های مختلف این شرکت ناشی از سرزندگی در این واحد تولیدی است».
کارخانه‌های ۳ و ۴ این شرکت با وجود ۴۵۰ نیروی کار از ابتدای امسال تعطیل بوده و حقوق فروردین ماه کارکنان نیز هنوز پرداخت نشده و زمان قطعی پرداخت آن مشخص نیست

مركز اطلاع رسانى جبهه دمكراتيك مردمى احواز
www.alahwaz.com
12\05\2012


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر